sep 03
Shakalaka! en About the Bees distribueren content met StoryChief

Shakalaka! en About the Bees distribueren content met StoryChief

In 2016 startte in het Gentse een nieuw bedrijf: StoryChief. Het trok meteen onze aandacht. Deze mensen, dachten we toen, zouden wel eens voor de volgende stap kunnen zorgen voor optimaal content management. Tot dit jaar beperkte – al is beperken niet echt het correcte woord – StoryChief zich tot het distribueren van artikels op websites en social media. Recent schreven ze een nieuw hoofdstuk in hun story en voegde de functionaliteit toe voor het plaatsen van eenvoudiger posts op social media. Voor ons maakt dit de verhalenbundel compleet. Omdat we ervan overtuigd zijn dat ook onze klanten in de ban van dit verhaal zullen geraken, besloten we onze internationale connecties stop te zetten ten gunste van dit talent van eigen bodem.

Wat is StoryChief?

StoryChief is een online content distributieplatform gebaseerd op drie belangrijke pijlers:

  1. (Co-)Creatie
  2. Distributie
  3. Metrics

1. Contentcreatie

In de eerste pijler maakt StoryChief het contentmakers eenvoudiger om content te maken. Geen overschakeling meer nodig tussen Word, Googledocs, DropBox, Drive,… De creatie gebeurt op 1 plaats, net als de correcties, het goedkeuren door de klant én zelfs de vertalingen! Alle track changes en comments van iedere stakeholder worden bovendien bijgehouden. Je kan moeiteloos terug naar vorige versies.

De auteurs worden daarnaast ondersteund met allerlei tools, zoals een SEO-tool waarbij je, terwijl je het artikel typt, meteen ziet wat de SEO-score is van je artikel en hoe je die kan verbeteren. Kortom, er is aan alles gedacht om het creëren van content efficiënter te maken.

2. Distributie

Pijler twee versnelt aansluitend de distributie van de aangemaakte content. Gedaan met knippen en plakken naar al je communicatiekanalen. In StoryChief pas je rechtstreeks de copy en het beeld aan per kanaal en publiceer je jouw content met één druk op de knop op alle kanalen van je keuze: sociale media, e-mails, je eigen website,…

3. Meten is weten

De derde pijler ten slotte biedt alle mogelijkheden om de doeltreffendheid van je content te meten. Hoeveel mensen hebben je content effectief bekeken? Hoe lang keken ze? Niet alleen op je eigen website, maar op alle kanalen waar je het hebt gepubliceerd? Op Story Chief zie je het allemaal meteen en kan je op basis daarvan je volgende content verbeteren.

Wat verandert er voor onze klanten?

Full service klanten krijgen een eigen “workspace” waarin ze realtime de kalender, de posts én de resultaten kunnen bekijken. Binnen deze workspace kunnen ze hun bemerkingen doorgeven vooraleer het licht op groen te zetten voor alle content. Andere klanten kunnen hier voor opteren mits het betalen van een kleine meerprijs.

Meer weten?

Bel me, schrijf me, laat me vlug iets weten… peter@shakalaka.be – 0495 12 74 37

Over Shakalaka!

Shakalaka! is gespecialiseerd in PR en online content marketing voor lifestyle en entertainment brands zoals Cirque du Soleil, Hans Zimmer Live, 2Cellos, The Flemish Primitives, Lichtfestival Knokke-Heist, Grand Casino Brussels Viage en The Great Gatsby Immersive. www.shakalaka.be

Over About the Bees

About The Bees is gespecialiseerd in het creëren en plaatsen van content op je website en andere social media. Samen werken wij graag een passend concept uit dat past in ieders budget. Dat kan gaan van een tweewekelijks artikel tot dagelijkse content op de diverse sociale media met elke week minstens één artikel en regelmatig een e-mailing naar je klanten. Dat doen wij onder andere voor Grand Casino Brussels Viage, Read My Lips en Benofice. www.aboutthebees.be